Thursday, May 6, 2010

Semakin Gelap

Hidup seperti telah jauh pudar
Merangkak jauh hari demi hari
Semakin aku hilang didalam diri aku sendiri
Tiada apa tiada sapa selain aku…

Semangat aku untuk hidup telah lama mati
Sememangnya tiada apa-apa lagi yang mampu aku beri
Dan tiada apa-apa lagi untuk aku dapati
Penghujungnya peluang bebas yg aku nanti…

Keadaan tidak seperti dulu lagi
Aku kehilangan dia didalam diri aku
Kehilangan dalam kematian yang tak mungkin aku rasakan benar
Sehingga neraka dunia ini tidak mampu aku harung…

Kekosongan mula mengisi
Sehingga membuat aku merana
Kegelapan mula menggantikan senja
Aku adalah aku, tapi kini ia tiada lagi…

Tiada siapa selain aku yang mampu menyelamatkan diri aku sendiri
Tetapi masa sudah terlalu suntuk
Sekarang tidak lagi dapat aku fikirkan
Fikirkan mengapa perlu aku mencuba?


Semalam berlalu pergi seolah ia tidak pernah terjadi
Kematian menjemput aku pergi dengan aman
Sekarang tinggal hanya aku ucapkan
“selamat tinggal”


Metallica - Fade to Black
Ride the Lightning Album

No comments:

Post a Comment