Monday, April 5, 2010

‘Aku Menulis Tentang Dia’

Seingat aku, sudah terlalu lama masa itu berlalu. Sinar matanya membuat hati aku cair. Dunia ini aku rasa sangat indah. Seindah tujuh warna pelangi.

Andai ada kata yang dapat aku gambarkan betapa bahagianya aku ketika itu.
Andai ada lagu yang dapat meluahkan betapa bahagianya aku ketika itu.
Andai ada puisi yang sehebat jiwa bahagia aku ketika itu.
Sudah pasti akan aku katakan, aku dendangkan, aku lagukan, untuk dunia tahu betapa bahagianya aku.

Dia wujud secara tiba-tiba di dalam sudut hati. Tanpa aku sedar dia yang aku puja, aku nanti, aku cari saat jauh dia dari zahir ini. Dan sejak itu aku bertekad. Dia lah segalanya bagi aku.
Dan aku nanti, aku tunggu tetapi masa terlalu lama rasanya berlalu.
Biar dunia sangka aku gila, biar semua orang kata, aku tidak pernah kira. Aku pujangga yang memuja. Pujaanku hanya Dia.
‘Taman Putri’
11.24pm

No comments:

Post a Comment